menu

Bij O-Utrecht mochten wij gaan nadenken over een nieuwe huisstijl voor Arts M+G. Wat betekend deze term exact? Als arts Maatschappij + Gezondheid zorg je niet voor één, maar voor iedereen. Je bent een nieuw soort medisch specialist, je gaat af van de gebaande paden, doet niet aan hokjesdenken en behandelt ook graag buiten de spreekkamer. Je maakt je sterk voor de publieke gezondheid en staat middenin de maatschappij. Zo zie je meer, kun je meer, beteken je meer. Daarom noemen we het ook wel 360º geneeskunde. 

Het nieuwe logo heeft een unieke vorm met een knipoog naar het oude logo. Het heeft een open vorm wat aansluit bij het denkniveau van een arts M+G: geen hokjesdenker, stapt letterlijk uit zijn spreekkamer en staat buiten in de maatschappij. De + is universeel bekend. Met de ronding in de streep maak je het uniek, eigen en herkenbaar. Het nieuwe kleurenpalet bestaat uit blauw, lichtgrijs, rood, wit en antracietgrijs. Het zijn frisse, moderne, stedelijke en serieuze kleuren met een Nederlandse knipoog. Het kader uit het logo zetten we in als stijlelement en werken we met veel overlappingen qua beeld en kleur om het buiten-de-hokjes element door te voeren. Ook is er een grote hoofdrol voor de + wat aansluit bij de merkbeleving: meer zien, meer kunnen, meer betekenen. 

Arts M+G

Campagne

Logo design

Branding

Website concept

@studiolona

Algemene voorwaarden
Copyright © 2021